sämsttrafik

- ett hundrakort tack.
- vi säljer inte de gamla papperskorten längre, har du ett månadskort i plast så kan jag tanka det som ett hundrakort.
- ok.
- då blir det två hundra kronor.
- ?
- ja, första gången man tankar kortet som hundrakort blir det en depositionsavgift på hundra kronor också.
- då hoppar vi över det idag.


say what? ok, jag förstår konceptet. det skulle bli dyrt för västtrafik att förse folk med nya plastkort hela tiden, så någon slags pantsystem behövs för att man ska orka hålla reda på kortet. men jag hade ju redan ett kort. snacka om att uppmuntra till plankning. för två hundra pix får man ju både medlemsavgift och en självrisk hos
planka.nu.

Kommentarer
Postat av: Lina

ja, tidigare har de iaf haft det så att om man inte haft ett plastkort så har man fått betala typ 25 eller 50 kr extra för ett kort. Då håller man ju koll på det sen, men att få betala HUNDRA kronor, samt få göra det även om man redan HAR ett kort, är väl ändå lite väl? Då kommer jag ALDRIG köpa hundrakort igen kan jag lova. Hur ska man kunna välja om man vill växla mellan hundrakort och månadskort? eller måste man ha två olika blåa kort och hålla koll på vilket som är vad? Så in i bänken dåligt.



(jag brukar ha några hundrakort med lite småpengar på, om man typ ska utanför kommunen eller kommer på att ens månadskort precis tagit slut eller så, då vill jag ju ha köpt dem innan och ha dem drällandes i plånboken i några månader innan användning kanske, så då vill jag ju inte använda dem så fort jag stämplar blåa kortet liksom...)

Postat av: jonna

jag tror inte jag behövde betala något extra alls när jag skaffade kortet, men det kanske man aldrig behöver när man köper månadskort.

2009-05-30 @ 23:46:43
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback