inget slår en god natts sömn

01:17 – jag vaknar.

01:17 – 01:36 –
födelsedagsgrannen håller skrik-allsång. american pie, lemontree, det vackraste m.fl. gamla godingar avhandlas. jag jobbar upp ett ordentligt hat och farligt höga adrenalinnivåer.

01:36 – 01:48 – allsången avtar och övergår i ljudet av tusen par stilettklackar som skuttar och slinter ner till väntande taxibilar. och upp igen för att hämta kvarglömda prylar. och ner igen.

02:03 – sista gången jag kollar på klockan innan jag somnar om.

02:33 – hemulen vaknar och kommer över till föräldrasängen. vi somnar båda tack och lov snabbt om.

05:56 – hemulen bestämmer att det är morgon. jag stoppar ett bröst i munnen på henne och försöker få henne att tro att det är natt.

06:13 – hemulen fattar vad jag försöker med, kliver upp, tar tag i min arm och försöker dra upp mig ur sängen. jag mutar med tutt. hon ger tutten en chans. i två sekunder ungefär.

06:13 – 06:55 – hemulen klättrar på mig.

06:55 – ok då, det är väl morgon då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback