i dare you

jag är lite svag för löjliga bloggutmaningar, om nu någon hade missat det. den här har jag hittat hos kusin moa.

- ta fram din mobil.
- gå till inkorgen.
- svara på frågorna genom att skriva första meningen i sms:en. (fråga 1 – första meningen i första sms:et, fråga 2 – första meningen i andra sms:et, osv.)
- utmana ett par personer


1. vad skulle du säga om din partner var otrogen?
polisen meddelar att man gripit några av usama bin ladens släktingar.

2. vad säger du alltid till din bästa kompis?
bc2zk3fa

3. vad är det första du säger när din kompis blivit påkörd av en buss?

vi har nyss sjungit.

4. Vad är det värsta du skulle kunna säga till din fiende?
hej!

5. vad skulle du skrika om du vann en miljon?
visst är det läskigt?

6. vilka ord skulle du säga till gud om du träffade hennom?
japp, sex nya ord.

7. vad vill du höra mest av allt?
gustavs nya ord.

8. vad kommer bli dina sista ord i livet?
åh, hade varit jättemysigt men först kommer johns föräldrar förbi på morgonen (9 är morgon...) och sen ska jag iväg till morfar och titta till honom lite.

9. vad säger du till en nära vän som fått en dödlig sjukdom?
det är den som inte är indelad i volymer.

jag kan inte riktigt med att utmana någon, men vemhelst som känner sig manad är givetvis välkommen att ta över stafettpinnen.

Kommentarer
Postat av: em

haha, fantastiskt roligt! en fika nångång snart kanske?

2009-10-23 @ 14:40:56
Postat av: jonna

absolut! om du inte har fullt upp med johns föräldrar och din morfar :) nästa helg kanske? då är jag gräsänka och kan säkerligen behöva lite umgänge som kommunicerar med fullständiga meningar (byggda av riktiga ord).

Postat av: em

jaa! lördag förmiddag-ish? kan inte garantera fullständiga meningar, men lovar att göra mitt bästa :)

2009-10-24 @ 00:13:33
Postat av: jonna

låter mycket bra, hemmafika eller på stanfika?

2009-10-24 @ 16:36:04
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: em

det spelar ingen större roll, kan ju låta dagsformen avgöra :)

2009-10-25 @ 13:16:37
Postat av: jonna

ja, som småbarnsförälder är man ju ett under av flexibilitet så visst kan vi ta det som det kommer :)

2009-10-25 @ 20:55:06
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback