just rub it in

göteborgs stift var sämst i landet på att rösta och sverigedemokraterna fick typ tio procent av de få röster som faktiskt lades. and so on.

o: varför röstade du på sverigedemokraterna?
j: jag röstade inte på sverigedemokraterna. jag röstade inte alls.
o: att inte rösta är samma sak som att rösta på sverigedemokraterna.
j: att rösta när man inte satt sig in i vilka alternativ som finns är oansvarigt.
o: du röstade på sverigedemokraterna.

ok, det var dumt gjort att skjuta på att kolla upp något vettigt att rösta på tills klockan var kvart i åtta på valdagen och jag hade oanständiga kläder på mig och ett gnällklängigt barn på halsen och inte en chans att ta mig iväg till vallokalen. jag erkänner. kan vi glömma att det här valet har ägt rum och gå vidare nu? ok?

Kommentarer
Postat av: LillaGrå

Vi glömmer och går vidare, helt okej för mig - som inte heller röstade trots att jag är värsta röstningsförespråkaren.

Postat av: Martina

Eller så är man inte medlem i svenska kyrkan, och då får man inte ens rösta. Eller jag fick iallafall inget röstkort, så jag antar att man inte får rösta. Problemet löst.

2009-09-22 @ 18:01:32
URL: http://notyourentertainment.blogspot.com/
Postat av: jonna

nja, löst och löst, jag vet inte riktigt. om alla utom sverigedemokraterna går ur kyrkan så får de ju 100% av rösterna. jag är fortfarande medlem eftersom den församling vi tillhörde innan flytten gjorde ett väldigt bra arbete för gömda flyktingar. församlingen vi tillhör nu har jag av lättja och tidsbrist inte kollat upp, men de verkar erbjuda en del bra aktiviteter. jag får se om jag stannar kvar som medlem eller ej. hrönn är dock inte medlem, hon får avgöra hur hon vill ha det när hon blir större och det börjar snackas om konfirmation o.dyl.

2009-09-22 @ 21:00:34
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback