när mamman tystnar



kolla in den här big ass nattfjärilen jag hittade! jag är ganska säker på att det är en sån som offren i när lammen tystnar har nedstucken i halsen. det syns inte på bilden men om man kollar rakt uppifrån ser man att den har ett mönster som ser ut som en dödskalle nästan ända uppe vid huvudet.

på tal om när lammen tystnar så hävdade jag i flera år att filmen inte alls var särskilt läskig. dessutom tyckte jag att det var en ovanligt kort film för att inte vara en kortfilm. när jag såg den igen insåg jag att jag måste ha sovit mig igenom större delen av handlingen första gången, men på något sätt ändå lyckats se rätt brottstycken för att ändå få ihop det såpass att den kändes sammanhängande.

förresten så var det
inte jag som kom på den otroligt fyndiga rubriken. tyvärr.

Kommentarer
Postat av: LillaGrå

Åh fy f-n. Hatar nattfjärilar. Är livrädd för dem, tycker de är så läskiga och det även före "när lammen..." Din bild ger mig rysningar.

Postat av: jonna

kommer du tänka på den det sista du gör innan du somnar ikväll?

2009-09-07 @ 20:35:48
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: Nixa

Den där filmen är ju underbar, kommer för alltid vara förälskad i mördartransan! Dessutom, på tal om dödskallefjärilar så berättade Mölla att hon i sina yngre dagar en gång var ute och blockade bär när det kom såna där i helt sjuka mängder, som ett moln genom skogen.

2009-09-07 @ 22:19:32
URL: http://fleshfruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback