word!

läs här och här. godnatt.

Kommentarer
Postat av: C

http://www.youtube.com/watch?v=I3CedY0s6Yw

2009-09-28 @ 22:54:26
Postat av: C

Förlåt för allt jag gjorde, inte gjorde och borde gjort.

2009-09-28 @ 23:08:50
Postat av: jonna

äh, vad gör det om hundra år? om du inte gjort bort dig hade jag kanske inte haft min fina lilla familj idag. och jag är för övrigt dåligt sällskap, det vet du väl?

2009-09-29 @ 21:24:21
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: Nono

Herregud vilken sjuk amningspropaganda. Det är alltid obehagligt med "sanningssägare", särskilt när det kommer till något som är så privat. Vill man amma så visst, kör så det ryker, men det är bara så fel att med godtyckliga fakta hävda att det är det enda rätta och försöka smutskasta de som väljer att inte göra det.

2009-09-30 @ 16:14:52
Postat av: jonna

ja, visst är amning obehagligt. tänk om alla hade den goda smaken att amma tyst och väl gömd i något skrymsle och sluta innan barnet fyller sex månader. annars kan ju någon känna sig trampad på tårna.

2009-09-30 @ 20:14:22
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: Nono

Vad menar du? Vad sa jag som fick dig att dra den slutsatsen? Jag sa inte att amning är obehagligt. Det är helt naturligt att amma. För den som väljer att göra det. Det som inte är lika naturligt är att vissa verkar gå in så mycket för det här med amning att det lätt tar sig ett litet skevt uttryck. Man lägger sig i hur andra vill göra. Man börjar propagera för hur amnings ska gå till, att det är det enda rätta, att man ska hålla på i si och så många ÅR (vilket jag anser är vansinne men har den goda smaken att hålla för mig själv) och hänvisar till WHO:s gamla mossiga riktlinjer. Väldigt ofta kommer "amningsaktivisterna" med ogrundade fakta och skrämselpropaganda som allergier och svaga immunförsvar och en massa andra påhitt. Det ger andra kvinnos som inte kan eller vill amma dåligt samvete. De som inte kan blir behandlade med någon form av nedvärderande medömkan och de som inte vill får ofta syrliga kommentarer om varför man skaffar barn om man inte är beredd att ta hand om sitt barn. Som om vi lever på stenåldern. Sedan är de som brinner mest för amning väldigt lättkränkta och tror att de är en utsatt grupp som någon tittar snett på. Konstigt.

2009-10-02 @ 14:41:31
Postat av: jonna

jag har inte på något sätt menat att klanka ner på någon som inte kan eller vill amma (även om jag tycker att det är tråkigt när kvinnor väljer bort amning) och jag har flera kvinnor i min närhet som av olika anledningar inte ammat sina barn.

men jag vill gärna lyfta fram vad jag tycker är välskrivna texter om amning eftersom jag som ammande ser och upplever väldigt mycket nedklankande på oss som inte väljer att sluta när barnet är sex månader eller allra max ett år, precis som de som inte ammar lägger märke till folk som klankar ner på dem. när det kommer till amning och för den delen också mat senare i livet är vi nog alla lika lättkränkta.

på vilket sätt tycker du förresten att who:s riktlinjer är mossiga?

2009-10-03 @ 22:16:10
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback