elaka ponnyn

vi leker med tunneln när hemulen kastar sig upp på min rygg. jag tycker inte om när hon gör så eftersom jag har så dålig koll på henne då och är helt säker på att hon ska ramla ner och slå i munnen, men just den här gången låter jag det av någon anledning passera. och självklart händer det.

oliver: hej, min dotter har ramlat och slagit i munnen. jag kan inte se om blodet kommer från tandköttet eller läppen. vad ska jag kolla efter för att veta om vi ska ta henne till en tandläkare?
1177: är det hål rakt genom läppen?
oliver: ja, det är hål rakt genom läppen. det är därför jag för det första inte kan se vartifrån blodet kommer och för det andra håller huvudet kallt och ringer er i stället för att sitta i bilen på väg till barnakuten just nu.


det sista sa han inte. vi misstänker att det inte var så farligt, tänderna verkar sitta fast, hon slutade gråta relativt snart, hon verkade inte särskilt besvärad när jag ammade henne efteråt och hon protesterade inte överdrivet mycket vid tandborstningen (fast vi lät henne ändå slippa borsta precis där hon slagit i), men det blir nog en uppseendeväckande fläskläpp.

för en stund sedan ynkade hon i sömnen. hon drömde säkert mardrömmar om den elaka ponnyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback