here we go again

tisdag morgon. en kollega förfasar sig över en tjej med extremt kort minikjol och stringtrosor som hon sett på stan.
kollega: man såg allt! det var så man tyckte synd om henne.
rasistkollega: har man sådana kläder på sig förtjänar man att bli våldtagen. jag vet att man inte får säga så, men så är det ju!
jag: gäller det även om det skulle hända dina döttrar?

hon har bara någon minut tidigare gnällt över att döttrarna har så "små" kläder i tid och otid, vilket varit upptakten till hela diskussionen.
rasistkollega: nej, för jag har sagt till dem att de ska akta sig när det finns så mycket invandrare som har sina kvinnor helt täckta och som tycker att det är ok att våldta tjejer som klär sig utmanande och sedan stena dem till döds och säga att det var deras eget fel.
ungefär här exploderar mitt huvud. det är så många fel att jag inte vet vart jag ska börja. det blir liksom någon slags overload.
jag: fast riktigt så funkar det ju inte...
rasistkollegan lallar iväg, samtalet dör ut och jag börjar fila på en fälla. mer om det om/när jag får chansen att verkställa min plan.

Kommentarer
Postat av: Anne

oh my..

Postat av: LillaGrå

Men igen! Vad är det där för idiot?! Gör en sån jäkla ordentlig fälla så att människan skäms ihjäl. Och då menar jag bokstavligt. Är det något som får igång mig så är det trångsynta fördomsfulla fördömande idioter.

Annars går det bra att bussa mig på människan. Säg bara "buss på Lilla Grå". (tyckte det rimmade så bra)

Postat av: jonna

jag pratade med en annan kollega på rasten och enligt henne har de flesta redan gett upp om den här kvinnan och försöker bara att inte uppmuntra henne (uppmuntra = ge uppmärksamhet) henne när hon sätter igång

2009-09-15 @ 22:28:23
URL: http://dignelius.blogg.se/
Postat av: Lina

Men alltså... det är ju verkligen inte okej att ni ska behöva arbeta i det här! Spela in henne och skicka till janne josefsson, eller chefen, eller diskrimineringsombudsmannen, eller någon. Gud vad välkommen en invandrarkvinna skulle känna sig i hennes sällskap! (för hon kanske skulle passa vad hon säger i en invandrarmans sällskap, han kanske våldtar henne annars)

2009-09-16 @ 07:19:08
URL: http://linita.blogg.se/
Postat av: Icka

Idiotkärring.

Det är allt jag kan säga om detta unikum till kvinna.

Hoppas hon får en liktorn som blir inflammerad.

Plus tandvärk och sparken från jobbet.

2009-09-17 @ 20:30:43
URL: http://blog.olicka.se
Postat av: Lina

för att vara helgonlikt snäll så lägger jag här in en önskan om att hon får en uppenbarelse och inser hur fel hon haft hela sitt liv och börjar försöka gottgöra alla sina idiotiska uttalanden. Inte speciellt troligt, men det hade ju varit härligt.

2009-09-18 @ 07:48:44
URL: http://linita.blogg.se/
Postat av: Anonym

lina: tanken på att kontakta janne josefsson har slagit mig, dock i ett annat jobbrelaterat sammanhang.

hon ser sig förresten redan som någon slags frälsare själv. hon är ju så fantastiskt bra på att aktiveeera de gamla, helst med feltajmade påtvingade aktiviteter ingen är särskilt intresserad av.



icka: sparken lär hon tyvärr inte få. vi är ju kommunanställda, vilket innebär att man som fastanställd kan bete sig lite som man vill utan att påföljd.

2009-09-18 @ 22:02:43
Postat av: jonna

det var jag själv som var anonym ifall det var någon som undrade.

2009-09-18 @ 22:42:17
URL: http://dignelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback